Jumaat, 20 Februari 2009

Detik 3 pagi..

masa saya mula menulis apa yang ada kat kepala saya ni...jam kat pc saya tepat pukul 3 pagi...mata saya masih belum boleh lelap...ntah hilang mana rasa mengantuk saya...salah satu sebab saya tak leh lelap sebab alya tak nyenyak tido sebab selsema...cam na leh kena selsema pun tak tau...siang tadi ok ajer...tiba2 lak dia susah nafas...kejap2 dia terjaga...mungkin sebab susah nak bernafas...saya dah buat apa yang termampu saya buat...dah bagi dia makan ubat sebelum dia tido...dah sapu vicks kat dada dan belakang dia...saya dah tak tau nak buat apa...selain angkat peluk dia kalau dia nangis sambil usap2 belakang dia dan tepuk2 dia supaya tido balik...apa lagi yang leh saya buat ekkk?...saya buntu kejap...

semalam alya genap setahun 4 bulan...cepatnya masa berlalu...saya rindukan masa dia umur sebulan dua dulu...masa dia cuma leh tergolek kat atas tilam...nangis bila lapar...tak terasa pun dia dah membesar dengan cepat secepat masa berlalu sekarang niii...adakah ni menandakan alya perlukan adik....hehehe...rasanya tak kot...kalau ada pun bukan masa terdekat ni...kalau boleh saya cuma nak dia sorang saja mengisi hidup kami...ntah la...kita merancang tapi tuhan tentukan...saya ikut semua ketentuan yang ditetapkan untuk saya...terima segala anugerah yang Allah telah tuliskan untuk saya...bersyukur takat apa yang diberi...

semalam saya dan hubby bawak alya potong rambut...kali pertama potong rambut alya lepas tumbuh balik sebab cukur dulu...sayang sebenarnya nak potong...saya lebih suka ikat rambut alya...memandangkan kami nak tinggal alya kat kampung agak lama bulan depan...kami buat keputusan nak potong sikit rambut alya supaya tak susah sangat tok dia nak ikat rambut nanti...udah la susah nak mengikatnya...pusing sana...pusing sini...

potong sikit ajer rambut depan dia...punya la susah org tu nak potong rambut alya...senget benget jadinya...tak kisah laaa...janji rambut depan alya tak tutup mata dia...sebenarnya saya lebih suka ayah alya yang potongkan rambut alya...tapi ayah dia kata "tak per laaa...kita potong kat kedai...cantik sikit"...kedai tu kat atas opis kami ajer...tak jauh pun...dah biasa dgn makcik tu...hehehe...last2 senget gak...nak salah siapa...saya pun tau...bukan senang nak suruh alya duduk dia...tak dernya dia nak duduk diam niii...dia diam cuma waktu tido ajer...ekekek...

lagu ni saya tujukan khas untuk puteri hati saya dan hubby...semoga dia membesar dengan sifat2 mulia...amin...



KASIH SUCI - Amy Mastura

Perjalanan masih jauh harus kau tempuh
Ku di sini memerhati tanpa rasa sangsi
Jangan gentar ada sabar semai di jiwa
Ku di sini mendampingi agar kau mengerti

Berlarilah kau berlari
Terbanglah dikau terbang tinggi
Bumi yang engkau jejaki
Janganlah dikau lupai

Andai kucapai si pelangi
Akan kuserah kepadamu
Agar dapat kau mewarnai
Seluruh hidup nanti

Yang hitam harus dijauhi
Jangan disimpan dalam hati
Putihkan jiwamu dengan
Kasih suci

Kuterima dirimu dengan seadanya
Dalam suka dalam duka
Kau tetap cahaya

Ku bersyukur pada Yang Esa
Punya segala-galanya
Sederhana tapi oh sempurna
Oh oh oh...

Yang hitam harus dijauhi
Jangan disimpan dalam hati
Agar dapat kau mewarnai
Seluruh hidup nanti

Putihkan jiwamu dengan
Kasih suci


sampai saat ni saya masih tercari2 rasa mengantuk saya...tolong...tolong saya cari kemana dia menghilang...adakah ada orang mencurinya dari saya?

k lahh...saya nak berhenti dulu...nak pergi cari mengantuk tu...mesti dia nyorok dgn saya niii...ekekek...

gud nite...errr...gud morning...hrmmm...mana2 lah...suka hati...

2 ulasan:

husz_nie berkata...

Cuba cari kat bawah katil.. akak punya mengantuk tu.. kekekeke

RHEA berkata...

seorang ibu.. boleh ker tdo klau musibah menimpa jantung hatinya.. kan? :)