Isnin, 4 Ogos 2008

Amarantine


Song lyrics | Amarantine lyrics

kali pertama dengar lagu ni...aku cuma terkenangkan seorang teman lama...teman satu sekolah, satu asrama, satu kelas...teman yang agak rapat...teman untuk nakal2...teman untuk baik2...kikiki...

kami dibesarkan dalam keluarga yang sederhana...beza kami cuma...aku kaya dengan kasih sayang dari keluarga dan dia sebaliknya...apa pun hidup perlu diteruskan...kadang2 aku rasa perjalanan hidup ni agak aneh...

dia mendapat keputusan SPM yang lebih baik dari ku...tapi desakan hidup dan pilihan keluarganya dia dikahwinkan dengan lelaki pilihan keluarga dalam usia yang terlalu muda pada ku...masa aku kat U..dia sering menghantar surat...menceritakan masalah dan kehidupannya...sebagai teman...aku cuma boleh mendengar dan berkongsi rasa dengannya...apatah lagi suaminya memang aku kenali...anak saudara pada suami adik ibu ku...kenal pun gitu2 ajer...huhuhu...

jodoh tak panjang...akhirnyaaa...dia berpisah juga dengan suami...tak sampai setahun pun...tapi dia dikurniakan seorang anak lelaki yang comel...sebijik cam muka dia...masa tu aku cuma mampu bernafas lega...berbelas tahun menjanda...akhirnya dia bertemu jodoh...menjadi yang kedua...

rasanya aku terlalu faham hatinya...dia sering menghantar msg pada ku perihal lelaki yang sering mengajaknya berkahwin...anehkan...bila hatinya terbuka untuk lelaki yang telah bergelar suami...atau lelaki yang telah berkahwin lebih mahir dan bijak bermain kata dan hati seorang wanita...aku tak pasti...

sekali lagi dia kesorangan tanpa sokongan keluarga...cuma ada aku tempat mengadu nasib...aku sendiri pelik dengan keluarganya...kebahagian siapa yang diaorang harapkan?...orang lain atau anak sendiri?...anehhhh....

tahukah korang apa maksud "amarantine" tu?...
meh nak citer sikit...ni copy paste ajer niii...korang baca laaa....

The Greeks called it "amarantus" which meant "never withering".
In India, the Sanskrit word for this plant was "amarnath" which meant "king of immortality".
Swedish royalty recognized the strong and powerful by bestowing wreathes made of this plant.
The amaranth is a robust plant that contains small amounts of Squalene and is said to be the plant that never dies.

ermmm...amarantine ni nama sejenis bunga yang kononnya hidup abadi..ni la rupa bunga dia...ada ker bunga yang abadi?...anehhhh...hahaha....



aku cuma mengharapkan dia kekal bahagia hingga ke akhir hayat bersama suami sebab dia berhak memiliki kebahagian seperti insan2 lain...

untuk dia...salam kasih sayang dari ku...jarak tak pernah memisahkan kita...

Tiada ulasan: