Khamis, 14 Ogos 2008

Kek Sarawak

cantik tengok kek sarawak ni...leh tahan sedapnya...cuma pada aku terlalu manis...
susah ker nak buat?...aku leh jamin...memang susah kalau takat buat sekali sekala...aku sendiri dah serik nak buat...aku kata susah sebab aku memang penah buat kek sarawak ni...kena banyak sabar...tu yang tak tahan...hahaha...

susah buat...untuk cantik dipandang mata...tapi masuk mulut...dah tak cantik arrr...harhar...dan selalunya rasa kek sarawak ni tak banyak beza...bahan2 dia lak leh tahan...kira high kos la berbanding kek biasa yang kita buat tu...kalau kek lapis kukus sarawak lak yang cam penah aku buat dulu...menderita nak sudahkan kukus adunan dia...ni cakap amatur la kann...yang dah pro tu...pejam mata leh buat kot...kikiki...

masa aku kat sarawak dulu...susah nak cari kek sarawak ni...masa bulan raya saja leh jumpa...sekarang aku tengok ramai yang jual kek sarawak ni kat kaki lima kedai2 cenderamata depan waterfront...sempat jalan kejap tadi...

ni antara kek2 sarawak yang sempat aku snap tadi...

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

2 ulasan:

myadlan berkata...

salam..saje berjalan2 di blog kamu..

setuju juga kek sarawak sgt manis. makan sket je. xlarat nk habis kan satu set.

haha.. orang tamak mmg nk makan sorg camni la akibatnye.. :P

As berkata...

salam adlan....