Khamis, 7 Ogos 2008

Buat Mu Teman...

dalam aku tengah tulis blog ni...aku masuk ker satu forum yang selalu aku lepak...harap sangat ada pm dari seseorang sebab sedikit aku rasa bersalah...takut dia salah faham pertanyaan ku...aku rasa cam jaga tepi suar dia lak...ekekeke...

sebenarnya dah agak lama aku tertanya...cuma tak berani bersuara...akhirnya aku beranikan diri bertanya...apa soalan ku...biarlah itu menjadi rahsia antara kami...

pada ku dia seorang lelaki yang agak lembut pertuturan...tenang untuk menjadi seorang teman...pandai mengambil hati...bijak mengawal perasaan...walaupun aku sebenarnya tak pernah berbual dengan dia apatah lagi bersemuka...cuma forum, blog dan pm menjadi penghubung kami...

sebagai wanita...mungkin dia calon yang sesuai untuk menjadi seorang teman hidup...itu sebagai wanita...tapi sebagai aku...dia cuma teman tapi mesra ku...tak lebih dari itu...aku hargai perhubungan kami...aku juga yakin dia pun begitu...

apa yang aku harapkan...menjadi nyata...ada pm yang dihantar pada ku...berdebar masa membukanya sebab aku tak tahu apa reaksinya terhadap pm ku yang sedikit menyentuh soal peribadinya...

alhamdulillah...aku bersyukur yang dia boleh terima pertanyaan ku dengan hati terbuka dan menjawap dengan jawapan yang paling ikhlas aku rasa...aku agak tersentuh dengan ayat terakhirnya...

entah mengapa aku rasa seperti nak menulis sesuatu tentang dirinya...maka lahirlah luahan hati ku kat sini...luahan hati?...mak aiii...ayat tak hengat....ekekeke...

masa aku tulis blog ni...aku tengah dengar lagu uji rashid...hendak ku tanya terasa malu...aku pernah tujukan lagu ni pada dia satu masa dulu sebab kebetulan dalam lagu ni ada sebahagian nickname ku dalam forum tersebut dan ada perkataan yang dia guna dalam blog dia...untuk dia teman tapi mesra ku...layannnnn....lalalala....




Hendak Ku Tanya Terasa Malu
Artist: Uji Rashid

Bunga cempaka dalam jambangan
Suntingan dara jelita
Bunga cempaka dalam jambangan
Suntingan dara jelita

Bertemu dia orang yang budiman
Hati bertanya-tanya
Bertemu dia orang yang budiman
Hati bertanya-tanya

la la la la
la la la la
Siapa gerangan dia

Pungguk berlagu di pohon ara
Suara mendayu-dayu
Pungguk berlagu di pohon ara
Suara mendayu-dayu

Pandang wajahnya dengan sungguh mesra
Dia hanya membisu
Pandang wajahnya dengan sungguh mesra
Dia hanya membisu

la la la la
la la la la
Ingin kenal dengannya

Lautan tenang biduk berlalu
Menuju kepulau satu
Lautan tenang biduk berlalu
Menuju kepulau satu

Haruskah aku yang mula dulu
Jiwa rasa tak tentu
Haruskah aku yang mula dulu
Jiwa rasa tak tentu

la la la la
la la la la
Aku berangan angan

Gugurlah bunga ditiup bayu
Tiada lagi harumnya
Gugurlah bunga ditiup bayu
Tiada lagi harumnya

Hendak ku tanya terasa malu
Aku memendam rasa
Hendak ku tanya terasa malu
Aku memendam rasa

la la la la
la la la la
Aku mencari cari


errr...cari lagu ni kat youtube tadi...kat youtube leh tengok...bila masuk sini..."this video is no longer available"...huhuhu...dengar lagu ajer lah ekkk...enjoy sweetheart...hehehe...

Tiada ulasan: