Rabu, 6 Ogos 2008

Separuh nyawa ku hilang...

pertama kali dalam sejarah hidup kami...tiba2 hasben rebah semalam...separuh dari nyawa ku tiba2 hilang...aku betul2 panik...seb baik dia terus sedar lepas rebah...katanya dia rasa nak pitam...pastu terus tak sedar...

aku takut...takut sekali...tak dapat aku gambarkan perasaan aku masa tu...tak tahu apa puncanya...mungkin kah sebab tekanan darahnya yang rendah...mewarisinya dari keluarga...atau tahap kolestrolnya yang tinggi...aku benar2 berharap...tak ada perkara yang buruk lagi berlaku...dialah nyawa ku...

katanya esok baru nak check darah...tapi aku berkeras untuk buat pemeriksaan petang ni jugak...lupa lak yang sebelum ambik darah tak leh makan...so jumaat ni baru ambik darah..yang tak bestnyaa...aku sekali kena check darah...uwaaaa...lebam lagi la tangan kuu...rasa cam ngeri bila nak ambik darah...tiap2 tahun ambik darah pun masih takut...huhuhu...

terkenang balik peristiwa semalam...aku tiba2 rasa sesal sebab aku tak berani memandu kereta...fobia nak memandu masih tak hilang sampai sekarang...aku jadi takut duduk kat tempat memandu tu...pegang stering buat aku rasa nak menggigil...semuanya bermula lebih kurang 13 tahun yang lepas...

aku dah seluruh ahli keluarga ku pergi bercuti disebelah pantai timur sambil melawat saudara yang tinggal disana...dalam perjalanan pulang...abah suruh aku memandu...waktu tu lewat malam...aku yakin dapat memandu masa tu...rasa blum mengantuk...aku tak pasti berapa lama memandu...aku terlelap...aku hampir membuatkan seluruh ahli keluarga ku jatuh kedalam gaung...nasib baik abah yang duduk disebelah ku tersedar dah memusing stering...aku terus jadi fobia...bila nak bawak kereta...perkara tu macam terimbas balik...ulang dan ulang...aku tak ada keyakinan diri untuk memandu lagi...

tapi...semalam...aku tersedar...apa akan berlaku kalau aku masih takut untuk memandu?...siapa nak bawa suami ku ke hospital...aduhhh...beratnya rasa...mampukah aku memandu balik niii...masa akan menentukan...rasanya masa tu dah banyak yang terbuang...ada lesen tapi takut nak memandu kereta...pening dibuatnya...

4 ulasan:

husz_nie berkata...

uh.. abih tu camne hubby akak skang? hope takde pape... isk... penat kot..

akak.. tawakal je mandu... tempe ni pun slalu lelap masa mandu.. tp cayalah.. slagi lum ajal.. ekekeke.. akak boleh.. aja aja fighting.. chaiyok..chaiyok..

As berkata...

alhamdulillah...hubby akak dah ok sekarang nii...mungkin jugak kot...dengan tido tak cukup...

adehh laaa...penah dah tawakal nak mandu tapi lum berjaya lagi...huhuhu....

ZAMZ berkata...

kena masuk kelas memandu balik nih...wah tempe siap mandu sambil tido ek..terer betul hehe

As berkata...

cam na nak masuk kelas memandu zamzz...takut la nak bawak...huhuhu...

tu la pasal...tempe memang terer... bawak keter sambil tido...ekeke...